چرا تحقیقات بازاریابی  در تصمیمات بازار یابی مهم است.

هر تصمیم گیری نیازمند دریافت اطلاعات  می باشد. اطلاعاتی درست تحلیل شده و کار آمد، بدون اطلاعات تصمیمات خام و بدون پشتوانه می باشند .

 بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی بازار ، تصمیم های استراتزیک اتخاذ شده به نتیجه مقصود نخواهند رسید . ممکن است محصولات جدیدی وارد بازار شوند در حالی که تقاضای آنها ناچیز و اندک است و بنابر این شکست بخورند . ممکن است شرکت ها علیرغم نامناسب بودن شرایط بازار و صنعت ، وارد بازارهای جدید  شوند،  ممکن است محصولات به اشتباه به بازارهای به ظاهر جذاب عر ضه گردند . در حالیکه مصرف کنندگان بازار دیگر ان محصولات را بیشتر بپسندند .ممکن است قیمت محصولات خیلی

بالا باشد و موجب کاهش فروش شود. ممکن است بودجه های اختصااص یافته به امر تبلیغات و ترویج ، به شکل مناسبی استفاده نشوند . ممکن است کانال های توزیع نامناسب انتخاب شوند. این عواقب و پیامدها خیلی رایج هستند. اغلب این عواقب نتیجه تصمیم های بازاریابی اتخاذ شده بر اساس اطلاعات نادرست و ناقص هستند . اگر تحقیقات بازاریابی با دقت طراحی شوند و به درستی اجرا گردند می توانند احتمال بروز چنین عواقب ناگوار ناخواسته را کاهش دهند .

 دریافت اطاعات در هر زمان از پروسه رشد کالا یا خدمات لازم و ضروری است . اطلاعات در مورد خواسته های مشتریان وتوزیع کنندگان ووضعیت بازار وکالاهای جانشین ، اطلاعات در مورد کالاهای تکمیل کننده وقیمتهای موجود، اطلاعات در مورد رقبا ومیزان فروش در مناطق مختلف کشور ، اطلاعات در مورد کالاهای مشابه و هر عاملی که درپروسه فرو.ش بازارابی مهم است و نقش دارد.

در نتیجه هر تولید کننده ای هر شرکتی نیاز به یک سیستم جمع آوری اطلاعات به روز را دارد و افردی که این اطلاعات را تحلیل می کنند اطلاعات باید به روز و مطابق با نوع تصمیم و زمان تصمیم گیری باشند و این یکی از وظایف مهم واحد بازاریابی می باشد. در صورتی که واحد بازاریابی منسجمی در شرکت وجود داشته باشد بسیاری از مدیران تعریف درستی از واحد بازاریابی در سازمانشان

ایجاد نکرده اند وهمین عامل مهترین عامل در جهت کاهش کارایی واحد بازاریابی می باش.د

نوشته دکتر مریم رنجبرپور

 تماس حاصل نمایید.@sykadلطفا جهت مشاوره با آیدی